Rodičem po rozvodu

Čemu se vyhnout

Texty ke kapitole 10 nejčastějších šotků vytvořila Michaela Kopalová (mediátorka, manofi.cz).

Podívejte se na 10 nejčastějších šotků v komunikaci rodičů po rozvodu/rozchodu.

1. Nevyžádané rady

„Nemyslím to zle, ale měl bys Péťu naučit, jak na kole používat brzdy. Vždycky má od tebe zničené podrážky, když se vrátí. U mě to už umí.“

2. Domněnky

„Myslím si, že změny, které navrhuješ, jsou z toho důvodu, že podřizuješ svůj program někomu dalšímu…“

3. Generalizace

„Ty nikdy nevracíš Péťu včas…“

4. Podpásovky

„Tak ty máš na takové luxusní hotely? Tak to budu žádat zvýšení výživného na děti.“

5. Výčitky a svalování viny na druhého

„Děti se od tebe vrací vždycky nemocné…!“

6. Vracení se do minulosti

„Když jsme byli spolu, tak jsi nikdy děti neuspával/a…“

7. Bazírování na detailech

„Trvám na tom, že budeš mít děti
o prázdninách čtyři týdny, jak stanovil soud, a ani o den navíc.“

8. Upřednostňování nového partnera/partnerky

„Potřebuju Péťu vzít na dovolenou v tomto termínu, protože můj partner/ka má zrovna volno.“

9. Vystupování v roli advokáta dětí

„Děti potřebují citlivé zacházení, nesnesou, abys je tlačil/a do aktivit, které máš rád/a ty, jako jsou kola a jiné sporty. Ony jsou jiné než ty.“

10. Ironie

„Ty jsi pravá samoživitelka. Živíš jenom sama sebe a dětem všechno platím já.“

V čem pro nás může být konflikt pozitivní?

  • Dozvídáme se díky němu více o sobě navzájem.
  • Vzájemný zájem může vzrůst na obou stranách, protože dostáváme šanci porozumět emocím a potřebám druhého.
  • Může přinést změnu – když se dohodneme, že abychom naplnili potřeby nás obou, budeme některé věci do budoucna dělat jinak.
  • Nahromaděná frustrace, potlačované potřeby a s nimi spojené emoce se v konfliktu uvolní. Uleví se nám.
Není potřeba se konfliktu bát, je potřeba ho zvládnout a naučit se ho řešit.

Diplomatická komunikace

Texty ke kapitole Diplomatická komunikace vytvořila Michaela Kopalová (mediátorka, manofi.cz).

Za diplomatickou je možné považovat takovou komunikaci, která se řídí dohodnutými pravidly a má oficiální povahu. Čím byl váš rozchod/rozvod emotivnější, tím více by se komunikace měla řídit dohodnutými pravidly a být oficiální. Jakými pravidly se při diplomatické komunikaci řídit?

Vyžaduje téma vaší komunikace dialog?

Informaci stačí druhému sdělit písemně – př. SMS, chat, e-mail. Ideálně s dostatečným předstihem, v případě náhlých situacích – bezodkladně.

Příklad: „Přijedeme o 30 minut později, na dálnici je nehoda, stojíme v koloně.“

Pokud si nejste jistí, zda téma vyžaduje dialog, doporučujeme ho v těchto případech:
  1. Významné záležitosti dítěte podle § 877 odst. 2 občanského zákoníku – jiné než běžné léčebné a obdobné zákroky, určení místa bydliště, volba vzdělání nebo pracovního uplatnění dítěte.
  2. Pokud téma vyžaduje rozhodnutí, jehož dopad přesahuje hranice domácnosti jednoho rodiče. Příkladem může být rozhodování o zájmové, např. sportovní aktivitě. Ty mohou být spojeny i s rodičovskými povinnostmi jako je např. dopravování dítěte na zápasy, tréninky apod. Rozhodování o zájmové, např. sportovní aktivitě, nespadá sice přímo pod § 877, ale jedná se o strategické směřování dítěte – v takovém případě je dialog na místě.

Operativní záležitosti

Dítě je nemocné, potřeba zajistit něco ve vztahu k výuce ve škole… apod.

Stačí druhému zavolat, poslat e-mail

Dokud jsou děti malé a jejich potřeby se rychle mění, je užitečné nastavit si telefonát pravidelně na určitý den a čas. Máte možnost rychle probrat, co vás zajímá nebo trápí.

Příklad: „Hanička má za 14 dní, když bude u Tebe, donést na Vv spadané listí, pomoz jí to splnit .“
„Honzík zvracel, byli jsem u doktorky, má mít týden dietu.”

Komplexní záležitosti

zdraví, vzdělávání…

Komunikujte tato témata osobně.

Jedná se totiž o strategické otázky vývoje dítěte a rozhodnutí o těchto záležitostech mají dlouhodobý dopad.

Příklad: „Anička má letos poslední možnost mít pojišťovnou hrazené očkování proti HPV. Tato vakcína má hodně pro i proti. Navrhuji, abychom oba zjistili co nejvíc informací a probrali to osobně.“

Jsou vaše vztahy s druhým rodičem příliš konfliktní?

V takovém případě není zpravidla užitečným řešením bez dalšího nahradit osobní komunikaci e-mailovou korespondencí. Naopak je zapotřebí vytvořit příznivější podmínky, které zvýší vaši šanci na kvalitní výměnu informací. Významné záležitosti řešíte jako rodiče několikrát za život dítěte. Pokud máte pocit, že to sami jako rodiče ve dvou vyřešit nedokážete, s dialogem vám může pomoci třetí osoba – mediátor, který funguje jako prostředník. Zároveň hledejte takové strategie komunikace s druhým rodičem, které fungují a vyhněte se těm nefunkčním. Mějte na paměti to, že pokud něco nefunguje, prostým opakováním to fungovat nezačne. Situace každého odděleného rodičovského páru může být jiná, stejně tak i způsoby aktuálně funkční rodičovské komunikace. Od osobní komunikace o záležitostech dítěte u kafe až po jasně nastavená pravidla (např. formou podrobného rodičovského plánu), které jsou oběma akceptována a dodržována bez nutnosti osobního setkávání. Někdy je každý z rodičů připraven na jiný způsob komunikace. Užitečné pak bývá, pokud je respektován způsob (osobní, telefonický, sms, formou striktně dodržovaného rodičovského plánu) komunikace rodiče, který se aktuálně jeví jako ten méně připravený na kooperaci v porozvodovém rodičovství. V komunikaci obecně pomáhá, pokud dodržujeme pravidla slušného chování. Nejinak je tomu i v komunikaci s druhým rodičem. Byť nám to může připadat paradoxní, zpravidla stačí, pokud se budeme k druhému rodiči chovat tak, jak se chováme k cizím lidem. Zároveň jsme vzorem pro své děti, kdy nejen tím, co říkáme, ale také tím, jak se chováme učíme slušnosti, laskavosti, ohleduplnosti. Sami přece chceme, aby k jejich výbavě patřil pozdrav, poděkování, omluva… Součástí rodinného poradenství je i poskytování psycho-sociálně-právního poradenství v situaci rozpadu nebo po rozpadu vztahu rodičů nezletilých dětí. Cílem je podpořit rodiče v nalezení společného řešení nastavení péče o děti i pravidel funkční rodičovské komunikace a spolupráce. Rodiče (v ideálním případě společně) získají informace potřebné pro taková rozhodnutí, které minimalizují negativní dopady rozpadu vztahu rodičů na děti. Součástí práce je i podpora při uzavírání dohod, a to především o uspořádání vzájemných vztahů a péči o společné děti. Rodinného poradce z vašeho regionu můžete najít například na stránkách Asociace manželských a rodinných poradců.

Umocněná omluva a poděkování

Umocněná omluva

„Když uděláte něco, co druhý nečeká – omluvíte se – tak se stane něco úplně jiného. Přinutíte jej, aby opustil defenzivní režim a začal zrcadlit vaši pokoru a starost.“ Mark Goulston

Umět se omluvit a poděkovat patří k základním pravidlům slušného mezilidského chování. Rodiče v konfliktu často zapomínají, že svým chováním jdou dětem příkladem. Vytváří vzor, který dítě začne přebírat a kopírovat. Když se ani nepozdraví, nepoděkují nebo se nedokáží omluvit, vytváří špatný vzor. Učí své dítě neslušnému chování.

Situace rozchodu/rozvodu je emočně vypjatá. Citlivost každého kdo ji prožívá je vůči chování ostatních zvýšená. Vzory, které v této situaci dětem jako rodiče předáváte vnímají děti také se zvýšenou pozorností a berou ji jako nabídku standardního řešení mezilidských vztahů.

Své děti (i sebe samotné) můžete učit, že chyby jako lidé přirozeně děláme. Je ale dobré se za ně omluvit a za něco co dostaneme (např. projevenou laskavost, shovívavost, pochopení...) je správné poděkovat.

V emočně vypjaté situaci, kterou přináší konflikt nebo situace rozvodu/rozchodu rodičů, je dobré použít umocněnou omluvu nebo umocněné poděkování.

„Buďte laskaví vždy, když je to možné. Vždy je to možné.“ Dalajláma

Pokud máte starší děti, je dobré zvážit, jestli umocněné poděkování za to, jak situaci zvládají a umocněná omluva za to, že jste změnili jejich svět, není na místě a z vaší strany možná. Když to budete myslet upřímně a po poděkování a omluvě se rozhodnete dětem naslouchat, možná budete překvapeni, jak se vám váš puberťák/puberťačka otevře.

Technika přímých otázek

Technika přímých otázek – vyplnění prázdných míst

„Kouzlo techniky „vyplňte prázdná místa” spočívá v tom, že lidem neříkáte, co chtějí, ani se jich na to neptáte, ale přimějete je, aby vám sami řekli, co potřebují.“ Mark Goulston

Pokud necháte druhého „vyplnit prázdná místa“, umožníte mu vyjádřit své potřeby, projevíte respekt a zájem.

„Když chceš, aby Sofie měla digitální večerku v 19:00, je to proto, že…?“

Jen pozor na váš tón hlasu. Pokud otázku položíte nevhodným tónem, může vyznít jako pohrdání a vysmívání.

Poslechněte si to sami (zkontrolujte, zda máte na vašem zařízení zapnutý zvuk):

Takto ANO

Takto NE

Udělali jste chybu?

Udělali jste chybu?

Počítejte s nezdarem – učíte se, měníte léta zažité vzorce komunikace, budete zapomínat, co jste se naučili a budete to muset zkoušet znovu a znovu. I když uděláte všechno správně, nemusí se to na začátku hned dařit. Byli jste nebo jste v konfliktu, jsou tu křivdy a zranění, ochotu naslouchat si a porozumět budete nejprve hledat. Platí ale to, že co chcete dostávat, musíte sami začít dávat. Trpělivě, ale konzistentně.

Neobviňujte se.

Zkuste místo toho následující cvičení:

1. Kdybych to měl/a udělat znovu, tak to, co bych udělal/a jinak je, že:

2. Udělal/a bych to jinak, protože:

3. Moje odhodlání to udělat příště jinak je:

4. Dobrá duše*, která bude hlídat, jestli to plním, je:

Odeslat na e-mail
Stáhněte si nástroj jako pdf
Čas od času se můžete k otázkám vrátit a pozorovat, jak se mění vaše situace.

Chyby - cenné lekce, které nám pomáhají růst a rozvíjet se:

Chyby nám poskytují jedinečnou příležitost k učení. Když něco pokazíme, nepovede se nám to, můžeme analyzovat, co se stalo, a najít lepší způsob, jak to udělat příště.

To co nazýváme chybou je obvykle jedním z mnoha řešení, které jsme vyzkoušeli a které se později ukázalo jako ne zcela vhodné. Nic ale není černobílé, a tak i tato zkušenost a uvědomění si, že to není to správné řešení, nás posouvá dopředu a umožňuje nám zkoumat, jestli alespoň něco z toho, co jsme vyzkoušeli, nemůže být užitečné a potřebné při hledání toho vhodného řešení.

Tím, že se zaměříte (i v konfliktu) na sebe a budete kriticky a upřímně přemýšlet o tom, co můžete změnit vy sám/sama za sebe, už významně napomáháte tomu, aby se situace mezi vámi a druhým rodičem mohla začít zlepšovat.
„Nemyslím to zle, ale měl bys Péťu naučit, jak na kole používat brzdy. Vždycky má od tebe zničené podrážky, když se vrátí. U mě to už umí.“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Jsi neschopný rodič a já mám právo tě poučit.“

Svou domněnku, že u druhého rodiče brzdí dítě nohama navíc stavím jako fakt, aniž bych si to ověřil/a.

Proč je to šotek:

Rodiče by měli mít rovnocenné postavení. Nevyžádané rady narušují tuto rovnováhu a staví jednoho rodiče do nadřazené pozice.

Otázka „Co myslíš“, „Jaký je tvůj názor“ vyjadřuje partnerský přístup k druhému a povzbuzuje ke komunikaci. Svůj názor můžu vyjádřit způsobem, ze kterého je jasné, že jde o můj subjektivní názor, nikoli o objektivní fakt.

Jak to říct jinak:
„Péťa má opakovaně zničené boty po pár nošeních. Za tuto sezónu už jsem vyhodila dva páry bot. Myslím si, že to má z toho, že brzdí na kole nohama, co myslíš?“
„Myslím si, že změny, které navrhuješ, jsou z toho důvodu, že podřizuješ svůj program někomu dalšímu…“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Štve mě, že si jedeš na dovolenou s jiným chlapem / jinou ženskou a ještě u toho bude naše dítě. Ještě jsem se přes náš rozchod nepřenesl/a.“

Proč je to šotek:

Jde o porušení partnerského přístupu. Dávám druhému najevo, že ho moc dobře znám a vím, proč navrhuje to, co navrhuje. Takové domněnky se navíc u rozvedených rodičů zakládají na zraněních a negativních zkušenostech, takže staví druhého do negativního světla bez ohledu na to, jaké jsou jeho skutečné důvody. I když můžu mít někdy dokonce pravdu, pro udržení korektního vztahu je důležité nechat si své domněnky pro sebe a druhému sdělit jen to, zda jeho návrhy přijímám nebo ne.

Jak to říct jinak:
„Změny, které navrhuješ, jsou pro mě ok a rád/a ti tentokrát vyhovím. Očekávám, že budeš také vstřícný/á, až budu někdy nějakou změnu potřebovat.“
„Ty nikdy nevracíš Péťu včas…“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Jsi naprosto neschopný/á a nedá se s tebou spolupracovat.“

Proč je to šotek:

Pokud druhému člověku sděluji, že je naprosto k ničemu, odrazuji ho od toho, aby se snažil něco zlepšit. Člověk, který se cítí být zadupaný do země, má pocit, že nemá cenu se snažit, protože svůj názor na něj stejně nezměním. Místo toho je vhodné poukázat na porušení konkrétní dohody a nepaušalizovat.

Jak to říct jinak:
„Štve mě, že jsi dnes vrátil/a Péťu o hodinu později bez varování a bez omluvy. Připadá mi pak, že pro tebe nejsou naše dohody důležité. Potřebuju, aby předání proběhlo podle naší domluvy, jsem ochotný/á tolerovat 15 minut zpoždění a pokud to má být více, potřebuji na to být upozorněný/á a také očekávám omluvu.“
Matka píše otci: „Napiš mi, prosím, v jakém hotelu budete s dětmi ubytování, abych byla v klidu“. Poté, co otec napíše název hotelu, matka odepisuje: „Tak ty máš na takové luxusní hotely? Tak to budu žádat zvýšení výživného na děti.“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Snažím se z tebe vymámit informace, které mě zajímají, ale nemám na ně nárok a zastírám to potřebou bezpečí.“

Proč je to šotek:

Komunikace musí být bezpečná, jestliže má dobře sloužit potřebám dětí i rodičů. Pokud mi druhý rodič s důvěrou odpoví na můj dotaz, i když nemusí, nesmím to za žádných okolností otočit proti němu, jinak už nikdy tak sdílný nebude a dítě na tom bude bité. Mít méně informací o soukromém životě bývalých partnerů je lepší, protože čím víc toho rodiče vědí, tím více se otevírají stará zranění. Pokud rodiče jedou s dětmi do zahraničí, měli by sdílet jen informace o destinaci, letovisku a způsobu přepravy. Nadbytečné informace zvyšují riziko konfliktu.

Jak to říct jinak:
Matka píše otci: „Napiš mi, prosím, až přijedete s dětmi do hotelu, abych byla v klidu“.
„Děti se od tebe vrací vždycky nemocné…!“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Jsem bezradný/á, nedokážu unést, že jsou naše děti nemocné a navrhnout něco ke zlepšení. Proto to hodím na tvoje bedra a myslím si, že jsem z obliga.“

Proč je to šotek:

Svalování viny za zdraví dětí je přímo dvojitý šotek. Příčiny onemocnění dětí nelze jednoduše určit. Většina nemocí má nějakou inkubační dobu. Tím, že označím druhého rodiče jako viníka, stavím sama/sám sebe do role odborníka, který má patent na určení příčiny nemoci a dávám najevo, že se necítím být součástí tohoto problému. Odpovědnost za to, jak děti prospívají, mají oba rodiče společně a nerozdílně. Potíže dětí většinou nesouvisí s tím, co se děje u jednoho nebo u druhého rodiče, ale s tím, jaký vztah mají rodiče mezi sebou.

Jak to říct jinak:
„Připadá mi, že od té doby, co jsme se rozešli, jsou děti častěji nemocné. Pojďme se osobně sejít, dát hlavy dohromady a zkusit najít příčiny tohoto stavu.“
„Když jsme byli spolu, tak jsi nikdy děti neuspával/a…“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Když jsme se rozcházeli, očekával/a jsem, že bude vše při starém a budu s dětmi tak, jak jsem byl/ a zvyklý/á. Jsem teď zaskočený/á z toho, že se o ně mám dělit.“

Proč je to šotek:

Rozchod rodičů vyžaduje projednání dosavadních způsobů fungování rodiny. Když rodiče žijí spolu, kopou oba za jeden tým. Nezáleží na tom, kdo víc vydělává a kdo víc pečuje o děti, jejich zásluhy jsou společné. Po rozchodu už to neplatí. Zpravidla se každý musí postarat o svou existenci a děti potřebují, aby jim byli oba rodiče k dispozici a rozvíjeli s nimi vztah.

Jak to říct jinak:
„Jsem rád/a, že jsme tu zůstali oba pro naše děti, i když spolu nežijeme. Teď, když s nimi trávíme každý spoustu času samostatně, navrhuji, abychom některé naše výchovné postupy sladili, aby děti neměly zmatek v hlavě nebo s námi nemanipulovaly.“
„Trvám na tom, že budeš mít děti o prázdninách čtyři týdny, jak stanovil soud, a ani o den navíc.“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Jsem rigidní a nechci ti vyhovět.“

Proč je to šotek:

V rodinných vztazích je zapotřebí vstřícnost a vzájemné vyhovění si, kdykoli to je možné a přináší to užitek. Rozsudek je tu, aby stanovil mantinely, ne aby se dodržoval otrocky na úkor dítěte. Je zapotřebí hlídat si, aby vstřícnost byla vzájemná, ve zdravých vztazích by neměl vyhovovat druhému stále jen jeden.

Jak to říct jinak:
„Rád/a ti tentokrát vyhovím, když máš vstupenky na hezké představení. Očekávám, že budeš také vstřícný/á, až budu něco potřebovat.“
„Potřebuju Péťu vzít na dovolenou v tomto termínu, protože můj partner/ka má zrovna volno.“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Jsem ve vleku nového partnera/partnerky a nejsem moc ohleduplný/á a taktní vůči rodiči svého dítěte.“

Proč je to šotek:

Je obtížné najít shodu mezi dvěma rodiči, kteří spolu nežijí a dělí se o péči. Vtahovat do jednání zájmy nového partnera/partnerky je nerozumné a může to zcela zablokovat jednání. Obzvláště citlivé jsou situace, když se nový partner/partnerka objevil/a v době, kdy ještě rodiče tvořili pár. Naprosto nevhodné je jednání, při kterém se na něčem s druhým rodičem dohodnu a poté, po poradě s novým partnerem od všeho odstoupím. Za naprosté no-go je považováno vytváření koalice tím, že se pod e-maily druhému rodiči podepisuji společně s novým partnerem/partnerkou nebo používám zájmeno „my“, když mluvím jako otec/matka.

Jak to říct jinak:
„Pojďme už dohodnout termíny na letní prázdniny. Potřebuju nahlásit volno v práci a taky zavčas něco zajistit, aby měly děti hezké zážitky.“
„Děti potřebují citlivé zacházení, nesnesou, abys je tlačil/a do aktivit, které máš rád/a ty, jako jsou kola a jiné sporty. Ony jsou jiné než ty.“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Myslím si, že vím nejlépe, co moje děti potřebují a musím je před tebou chránit.“

Proč je to šotek:

Naprosto ignoruji fakt, že v životě dětí jsou i další osoby, které moje děti dobře znají a mají je rády. Je to nejen druhý rodič, ale třeba také učitel, trenér, prarodiče. Stavím svůj názor nad ostatní a zarážím klín mezi děti a druhého rodiče.

Jak to říct jinak:
„Oceňuji, že děti vedeš ke sportu a dokážeš je přinutit, aby vystoupily ze své komfortní zóny. Kdybych ti mohl/a v jejich přesvědčování někdy pomoci, klidně se na mě obrať. Jenom to musí být s dostatečným předstihem, aby měly čas k rozhodnutí dozrát.“
„Ty jsi pravá samoživitelka. Živíš jenom sama sebe a dětem všechno platím já.“
Co tím ve skutečnosti sděluji?

„Útočím na tebe, ale tvářím se, že jde o humor.“

Proč je to šotek:

Vztahy bývalých partnerů jsou zpravidla křehké. Ironii unese možná vztah dvou přátel, kteří jsou si jisti, že je to myšleno v dobrém. Když proti sobe ironii použijí bývalí partneři, riskují, že to bude jitřit stará zranění.

Jak to říct jinak:
„Nejlépe nijak 🙂. Ironii, sarkasmus nebo jízlivost za žádných okolností v rodičovské komunikaci nepoužívejte.“

Umocněná omluva

„Když uděláte něco, co druhý nečeká – omluvíte se – tak se stane něco úplně jiného. Přinutíte jej, aby opustil defenzivní režim a začal zrcadlit vaši pokoru a starost.“ Mark Goulston

Umocněnou omluvou dáváte najevo, že:

  • přebíráte odpovědnost za své činy,
  • se zavazujete k tomu, že některé chyby už nebudete dělat,
  • chcete být vůči druhým laskaví.

Místo toho, aby druhá strana odporovala, bude spíše ochotna vám začít naslouchat.

Příklad/y konkrétních umocněných omluv

Umocněné poděkování

Umocněné poděkování způsobí, že člověk, který pro vás něco udělal, bude mít radost z toho, že to udělal a bude v tom chtít pokračovat.

Jak na to?

  1. Poděkujte osobě za konkrétní věc, kterou pro vás udělala. (Může to být i něco, co osoba neudělala, protože věděla, že by vás to poškodilo.)
  2. Projevte uznání za snahu, kterou musela osoba vyvinout, aby vám pomohla, například slovy: „Vím, že jsi nemusel/a…“ nebo „Vím, že jsi udělal/a všechno proto, abys…“.
  3. Řekněte osobě, co to pro vás znamená a jak moc vám to pomohlo.

Táta Pavel hovoří se svým 14letým synem Petrem: „Péťo, můžu s tebou na chvíli mluvit? Máš chvilku čas?“

Petr: „Jo, v pohodě.“

Pavel: „Chtěl jsem ti poděkovat za to, že jsi byl ochotný jet na společný výlet i když vím, že se ti vůbec nechtělo.“

Petr: „V pohodě, zas tak strašný to nebylo.“

Pavel: „Jsem si jistý, že ses musel hodně přemlouvat a vím, že jsi to udělal hlavně proto, aby Franta taky jel. Byl na vážkách a ty jsi ho v jeho rozhodnutí podpořil, když ses rychle a jednoznačně rozhodl. Určitě to pro tebe nebylo jednoduché.“

Petr: „To je v pohodě, Franta by se nakonec rozhodl i sám a jel by.“

Pavel: „To si nemyslím. Je to tvoje zásluha a navíc ses rozhodl věnovat mně i jemu svůj čas. Za to jsem ti opravdu vděčný
a vážím si toho. Rád bych, abys to věděl.“

Petr: „Cajk.“